maanantai 20. kesäkuuta 2016

Tieteen nimissä ja silleen

Minua jonkin aikaa seuranneet ovat varmasti perillä siitä että minähän pesen hiukseni joka ilta. Tarvetta varsinaiselle kuivashampoolle ei siis yleensä ole mutta sattuuhan noitakin että simahtaa sohvalle illalla ja aamulla peilistä takaisin tuijottaa takaisinpäin päätä myöten liimautuneet hiukset ;)

Kun olen tarttunut näihin,olen suihkuttanut nämä jakaus jakaukselta päähän herättyäni ja antanut olla pitkän tovin päässä ennen pöyhimistä. Näiden kanssa kannattaa ottaa huomioon että ellei omaa aivan vaaleita hiuksia,jää hiukset/juuret helposti valkoisen sameiksi - ei siis ole fiksua välttämättä sumutella käytetyn jakauksen kohdalle.

Sumuttelun jälkeen olen siis juonut aamukahvit,meikkaillut ja syönyt ihan rauhassa. Näin olen huomannut saavani näillä parhaimman tuloksen. Jotkuthan laittavat kuivashampoon "vaikuttamaan" jo yöksi että lopputulos olisi aamulla mahdollisimman pöyheä.


Päätinkin siis testailla yleisiä suosikkeja - muutamaa versiota Colabilta ja Batistelta. Batiste varsinkin on jo lähinnä kulttimaineessa ja on levittäytynyt Suomeenkin lähes joka paikkaan. Colab on alkanut kuitenkin saamaan myös jalansijaa - olen törmännyt tähän esimerkiksi paikallisessa Anttilassa.

Eri versioita ja tuoksuja löytyy molemmilta merkeiltä. Olen ehkä vähän huono testailija näille koska jatkuvaa tarvetta näille ei ole.


Tämä pariskunta oli hieman hämmentävä minulle tuoksunsa puolesta. Voisi kuvitella että kukkaistuoksuksi kuvailti Paris olisi enemmän minun makuuni kuin "klassisen tuoksun" omaava London mutta toisin kävi. Minun mielestäni nimittäin Paris on tuoksultaan harvinaisen maskuliinen!

Maskuliininen tuoksu olikin minulle kranttu-nenäisenä varsinainen turn-off ja olenkin kokeillut sitä vähiten tästä porukasta. Sen voin kuitenkin sanoa että sheer+invisible on asiansa hyvin hoitava kuivashampoo joka kuitenkin tuo hieman myös tuuheutta mikä ei ole itsestäänselvyys varsinaisille kuivashampoille. Tämä on vähiten näkyvin eli ei jätä samanlaista valkoista huntua hiuksiin kuin kuivashampoot yleensä.

Colabin Extreme Volumea olen sen sijaan kokeillut enemmän ja se oli minulla reissussakin mukana. Tässä on miedompi mutta naisellinen tuoksu. Tässä yhdistyy molemmat hyvät puolet - kevyt perinteisen kuivashampoon ominaisuus ja tuuheuttavuus. Todella likaisia hiuksia tämä ei pelasta mutta luo hieman "kitkaa" juuriin joka tapauksessa - antaa siis mahdollisuuden pöyhiä hiuksia kuohkeammaksi.


Sitten pääsemmekin klassikkoon eli Batisteen. Tästäkin oli kiva kokeilla molempia versioita,varsinaista kuivashampoota ja tuuheuttavuutta tuovaa versiota. Minullahan on yleensä lähinnä tarve tuuheudelle mutta oli kiva verrata näitä Colabeihin.

Voin nähdä mistä Batisten Original versiossa puhutaan. Hiukset voivat olla OIKEASTI likaiset ja tämä hoitaa homman ilman mitään ongelmia. Tuoksu on neutraali ja lopputulos "puhdas" mutta selkeän mattainen. Tässä versiossa huomaa sen että tämä on luotu "putsaamaan" hiuksia ja that's it. Tämä ei anna nostetta juurille tai sen suurempia pöyhimismahdollisuuksia.

Heavenly Volume sen sijaan tuokin juuri sitä eli volyymia. Tälläkään ei pelasteta oikeasti likaisia hiuksia mutta itse olen käyttänyt tätä myös täysin puhtaisiin hiuksiin tuomaan runsautta. Tämän tuoksu on "puuterinen",ei siis tuoksu mitenkään selkeästi joltain tietyltä. Tämän kanssa olen taistellut eniten valkoisuuden kanssa ja vältänkin aika kovasti tämän laittamista liian lähelle käytettyä jakausta. Sanoisin että Colabin volume-versio tuo kitkaisemman juuren tähän verrattuna,sen kanssa saa siis helpommin volyymia.

Sanoisinkin että näille kaikille löytyy varmasti kannattajansa. Batiste Original jos hiuksesi ovat oikeasti ehtineet likaisiksi, Colabin sheer+invisible jos pelkää pahaa valkoisuutta juurissa, Batisten heavenly volume jos kaipaa simppeliä volyymia ja Colabin extreme volume jos kaipaa asteen enemmän nostetta juureen.


Mikä suhde teillä on kuivashampoisiin?

4 kommenttia:

  1. Lähes päivittäisessä käytössä on ja tuo Batiste on ehdoton suosikki <3

    VastaaPoista
  2. Mä olen vähän kahden vaiheilla, tykkään muutamista ja sitten osasta en ollenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans hyvinkin kahtiajakautuneet ajatukset koko kuivashampoo ideasta. Suosin kyllä ehdottomasti eniten noita tuuheuttavia :)

      Poista